گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

راز جوان ماندن هندی ها

پوست ناحیه دهان و اطراف چشم ظریف‌ترین و شکننده‌ترین پوست‌ها در برابر احساساتی مانند درد، استرس، اضطراب، خشم و حتی شادی است. به این ترتیب که با بروز هر یک از این حس‌ها بدن ما دگرگون می‌شود و این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می‌گذارد. در این حالت ممکن است ما به خاطر درد یا فشار عصبی‌ای که داریم اخم کنیم، چشم‌هایمان را جمع کنیم، لب‌ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به‌صورت عادت ثانویه برایمان درآید به نوعی به بروز زودهنگام چروک‌ها در اطراف لب و دهان کمک کنیم. در این پست قصد داریم با معرفی برخی از طبیعی‌ترین محصولات ضد‌چروک که مخصوصا زنان هندی آنها را به کار می‌برند به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید به راحتی چند سال جوان‌تر به‌نظر برسید

از بابونه و گریپ فروت ماسک بسازید

اگر می‌خواهید پوستی صاف، کشیده و عضلاتی محکم داشته باشید، بعد از هر بار شست‌وشوی صورت در طول روز از ترکیب این ۲ عصاره برای ماساژ استفاده کنید.

دقت کنید که میزان روغنی که برای ماساژ عضلات صورت استفاده می‌کنید به حدی باشد که پس از ماساژ چیزی از آن، روی صورت باقی نماند و همه آن جذب شود. برای این منظور بهتر است سر انگشتان خود را به این ترکیب آغشته کرده و عضلات صورت را ماساژ دهید. این ترکیب علاوه بر آنکه به افزایش سفتی عضلات صورت به ویژه گونه‌ها و عضلات پایین فک کمک می‌کند، مداومت در تکرار آن به از بین رفتن لک و کک نیز منجر می‌شود.

ماسک خامه برای نرمی

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن پوستی نرم این است که از ماسک تهیه شده از خامه سفید، روغن و گلاب استفاده کنید. برای تهیه این ماسک که یکی از ساده‌ترین ماسک‌های خانگی محسوب می‌شود کافی است یک قاشق غذاخوری خامه سفید را با یک قاشق چای‌خوری روغن بادام و یک قاشق چای‌خوری گلاب ترکیب کرده و آن را خوب مخلوط کنید.

این ماسک را روی صورت و پوست گردن‌تان بزنید و اجازه دهید به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند. سپس آن را با آب نیمه ولرم شسته و خشک کنید. استفاده از ترکیب روغن بادام و گلاب علاوه بر ایجاد لطافت و نرمی پوست به پاکسازی منافذ پوستی نیز کمک می‌کند.

ماساژ با آوواکادو را فراموش نکنید

روغن یا عصاره آوواکادو از این نظر که به تعادل رطوبت در سطح پوست کمک می‌کند و سرشار از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هاست، یک عصاره مطمئن برای تغذیه سلول‌های پوستی و حفظ نشاط و شادابی آنها هم محسوب می‌شود.

برای این منظور کافی است عضلات پیشانی، اطراف چشم، ابروها، دهان، گونه‌ها و گردن را با کمک این روغن ماساژ دهید. ماساژ عضلات صورت با عصاره و روغن آوواکادو به شما کمک می‌کند تا عضلات صورت‌تان مدت زمان بیشتری فرم و شکل خود را حفظ کنند. در حقیقت ماساژ عضلات صورت کمک می‌کند افتادگی عضلات و چین‌های عمیق خط لبخند و چروک‌های اطراف چشم دیرتر از آنچه باید سراغ‌تان آید. در صورتی که این ماساژ را از ۲۵ سالگی به بعد هفته‌ای یک بار انجام دهید خواهید دید که در سنین ۳۰ به بعد نسبت به هم سن و سالان خود جوان‌تر و زیبا‌تر به‌نظر می‌رسید.

۱۰ روز آناناس درمانی کنید

وقتی بعد از یک روز کاری به خانه می‌رسید تمامی خستگی‌ها و تنش‌های کاری که در روح و جسمتان باقی مانده را باید از خود دور کنید. دوش می‌گیرید، چای می‌نوشید و کمی ریلکس می‌کنید اما شاید برای از بین بردن خستگی عضلات صورتتان که یکی از مهم‌ترین عوامل بروز پیری و چروک درصورت است کمتر ایده داشته باشید. پیشنهاد ما این است که هر روز بعد از بازگشتن از محل کار آب یک تا ۳ برش آناناس را بگیرید و در حالی که دراز کشیده‌اید آب آناناس را ۱۵ دقیقه روی صورتتان ماساژ دهید. این کار علاوه بر تقویت ماهیچه‌های صورت خستگی را از پوست‌تان دور می‌کند. پس از ماساژ آب آناناس در مدت زمان ۱۰ روز خواهید دید که پوست‌تان چگونه براق، صاف و جوان می‌شود.

چین و چروک‌ها را با جوی دوسر مهار کنید

اگر یک روز در میان صورت‌تان را با جوی دوسر بشویید خواهید دید که چگونه علاوه بر آب مورد نیاز پوست‌تان، مواد غذایی مورد نیاز سلول‌های پوستی خود را نیز تامین کرده‌اید. برای این کار کافی است یک کاسه کوچک از جوی‌دوسر را درون آب خیس کنید و هر روز یک مشت کوچک از آن را درون یک لیف حمام نرم و لطیف بریزید و آن را با آب گرم خیس کنید. سپس با این لیف یک روز در میان پوست صورت و گردن خود را بشویید و ماساژ دهید و اجازه دهید آب جوی دوسر به مرور زمان روی صورت‌تان خشک شود. این کار علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست، مانع از بروز چروک شده و چهره شما را جوان نگاه می‌دارد. راه دیگر استفاده از موادمغذی موجود در جوی دوسر آن است که یک مشت از خیس شده آن را آسیاب کرده و روی صورت‌تان ماسک کنید و با یک دستمال نخی تمیز و مرطوب صورت‌تان را به‌مدت نیم ساعت بپوشانید.

جوانسازی چشم‌ها با ماست و خیار

علاوه بر پوست صورت که به شادابی و جوانی شما کمک می‌کند. چشم‌ها نیز مهم‌ترین بخش برای نشان دادن میزان زیبایی و نشاط شما هستند. برای این منظور وقتی با کمک ماسک‌های گیاهی به آب‌رسانی و غذارسانی پوست‌تان می‌پردازید با ماسک ماست و خیار نیز به جوانسازی و نشاط پوست دور چشم و عضلات آن کمک کنید.برای این کار کافی است یک خیار را رنده کنید و آن را با ۲ قاشق ماست مخلوط کرده و روی پیشانی، ابروها و دور چشم بگذارید و اجازه دهید به‌مدت ۱۵ دقیقه باقی بماند. در این حالت بهتر است به‌صورت خوابیده از ماسک استفاده کنید و چشم‌هایتان را بسته نگاه دارید تا آب ماست و خیار وارد چشمانتان نشود.

اکسیر جوانی هندی‌ها در آشپزخانه شما

زنان هندی برای حفظ جوانی‌شان از ماسک ماست و زعفران استفاده می‌کنند. آنها معتقدند، ترکیب ماست پرچرب و پودر زعفران به پوست آنها شادابی، جوانی و نشاط هدیه می‌کند.

آنها هر روز عصر یا یک روز در میان یک کاسه کوچک از ماست را با سرقاشق چای‌خوری زعفران مخلوط می‌کنند و آن را به‌ مدت نیم‌ساعت روی صورت‌شان ماسک می‌کنند. درمانگران مکتب طب آیورودا بر این باورند که زعفران خاصیت ضد‌چروک دارد و استفاده مداوم از آن چهره را جوان و شاداب نگاه می‌دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد