گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

خدا

پرسیدند: خدا چیست؟ چه چیزی حقیقت است؟ فرمود: حقیقت چه چیز نیست و خدا " نه چیز " است. پرسیدند: خدا یعنی چه؟ فرمود: یعنی " خود آ " به خود آ، بیدار شو و بگذار خودت بیایی. پرسیدند: خدا کجاست؟ فرمود: او هم اکنون هم اینجاست. پرسیدند: خدا را چگونه بیابیم؟ فرمود: خدا گمشده نیست که پیدا شود. این تویی که باید "یافته آیی" پرسیدند: خدا را چگونه بپرستیم؟ فرمود: جز او را نپرستید. پرسیدند: چگونه به خدا برسیم؟ فرمود: " رسیدنی در کار نیست. پس چگونه ای هم نیست. او دور نیست که به او برسی "

نوسان

نوسان یعنی چی؟

تغییر در موقعیت و جهت . اطراف ما، خودمان، همه و همه در حال تغییر هستیم و این تغییر قانون طبیعت است نوسان در زندگی باعث میشه تا زندگی پویا و بانشاط باشه و لازمه زندگیه.

در علم شیمی و فیزیک هم نوسان نقش مهمی دارد. در شیمی یکسری واکنش ها یه نام واکنش های نوسانی وجود دارد که واقعا دنیای زیبا و جذابی دارند در این واکنش ها یکسری وhکنش های چرخه مانند صورت میگیرد و این چرخه برای مدتی ادامه دارد بررسی این واکنش ها دریچه ای متفاوت از این دنیای پیچیده برای ما باز میکند دراین پست قصد ندارم به بررسی شیمیایی این واکنش ها بپردازم . ولی میخام بگم اگه زندگی ما راکد باشه واقعا وحشتناکه همیشه تحول خوبه البته اگه هدفمند و در راستای بهبود وضعیت موجود باشه یه عکس از واکنش نوسانی براتون می ذارم شاید در آینده یکم در مورد این واکنش براتون تعریف کنم..