گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

گل های بابونه

حرف های یک شیمیست با خدا+خودش

شب قدر

«قدر» در لغت به معناى اندازه و اندازه‏گیرى است.«تقدیر» نیز به معناى اندازه‏گیرى و تعیین است. اما معناى اصطلاحى «قدر»، عبارت است از ویژگى هستى و وجود هر چیز و چگونگى آفرینش آن به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودى هر چیز، «قدر» نام دارد. 

بنابر دیدگاه حکمت الهى، در نظام آفرینش، هر چیزى اندازه‏اى خاص دارد و هیچ چیزى بى‏حساب و کتاب نیست. جهان حساب و کتاب دارد و بر اساس نظم ریاضى تنظیم شده، گذشته، حال و آینده آن با هم ارتباط دارند.

استاد مطهرى در تعریف قدر مى‏فرماید: « ... قدر به معناى اندازه و تعیین است... حوادث جهان ... از آن جهت که حدود و اندازه و موقعیت مکانى و زمانى آنها تعیین شده است، مقدور به تقدیر الهى است.» پس در یک کلام، «قدر» به معناى ویژگى‏هاى طبیعى و جسمانى چیزهاست که شامل شکل، حدود، طول، عرض و موقعیت‏هاى مکانى و زمانى آنها مى‏گردد و تمام موجودات مادى و طبیعى را در برمى‏گیرد.


در این شب های پرفیض مارو هم دعا کنین التماس دعا




چی بنویسم؟

دلم می خواد امروز بنویسم ولی نمی دونم از چی و کی  نویسم 

می خوام از یکی بنویسم که هممون میشناسیمش

راستی تاحالا فکر کردی چند نفر هستن که ما مشترکا می شناسیم ... خدا، پیامبرا و اماما، شخصیتای مهم کشور و جهان، ... ولی من می خوام  از یکی بگم که می دونیم کیه اهل کجاس! ولی هنوز نمی دونیم الان کجاس ؟ چیکار میکنه؟ ولی میدونم که همش به فکر ماست غصه می خوره که چرا ما ها این همه از هم دوریم دلامون صاف و ساده نیس ، گناه کاریم ، دوس داره زود بیاد پیش ما ولی ما ها کمکش نمی کنیم ، اخه چرا ؟ هممون دلمون می خاد بیاد ولی چیکار کردیم که بیاد؟ . خودمو میگم تاحالا چیکار کردم فقط دعا خوندم گاهی وقتا ،که بیا. ولی آیا کمک کردم که ریشه ظلم خشک بشه . البته خب این کارا سخته ولی باید یه کارای بکنیم . من ، تو ، همه و همه باید دست به دست  بدیم  که از قدیم گفتن یه دس صدا نداره . کار سختیه ولی میشه ، بیاییم به کسایی که کمک نیاز دارن کمک کنیم تا زندگیشون بهتر شه به نظر من همین کافیه وقتی زندگی ها خوب و سالم باشه انگار ذنیا بهشته پس بیا آقا و مولا، ما زندگی بهتر می خاییم ما نور می خاییم خورشید پشت ابر نور نور نور